Mini’s

De mini’s van VCO zijn kinderen tussen de 7 en 12 jaar die net beginnen met volleybal. Ze spelen met een speciale minibal die zachter is en ze staan met 4 spelers in het veld. Er zijn bij de mini’s een aantal niveaus, die variëren van gooien en vangen tot volledig spelen. Dit heet circulatie- en minivolleybal (in 2009 heeft de Nevobo dit omgedoopt tot ‘Cool Moves Volley’, ook wel CMV genoemd) en is speciaal ontworpen om kinderen al op jonge leeftijd te kunnen laten beginnen met het volleyballen. Voor meer informatie over CMV, klik hier.

Voor meer informatie over mini’s (en jeugd) is er ons Informatieboekje mini’s en jeugd bij VCO.

Trainingsgroepen

Op dit moment zijn er ongeveer 15 mini’s bij VCO. Deze groep traint op vrijdagmiddag. Momenteel zitten hierin de mini’s van 7 tot 12 jaar. Zij hebben (vaak) al meer ervaring met het volleybal en spelen op niveau 4, 5 of 6. Bij niveau 4 wordt er gespeeld met de zogenaamde ‘vang-gooi beweging’. Niveau 5 en 6 lijken echt op het ‘gewone’ volleybal.

Training: vrijdag van 17:00 tot 18:30u (behalve op feestdagen en in de schoolvakanties).

Aanmelden

en vul even het proeftrainformulier in. De minicoördinator kijkt dan samen met de minitrainers of er plek is.

Training

De trainingen op vrijdag worden gegeven door Hylke Hoekstra. Hylke is in het bezit van een VT-2 trainersdiploma. Ook is hij in het bezit van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). De trainer wordt ondersteund door enthousiaste jeugdleden. De trainingen worden gegeven in sporthal de Cuyl.

Toernooien

Per jaar worden er normaliter ongeveer 10 toernooien gespeeld. Deze toernooien zijn altijd op zaterdag en worden door de verschillende verenigingen in de regio georganiseerd. Per toernooi worden er per team 2 ouders verzocht om het team te begeleiden en te fluiten of tellen (het team dat eerstgenoemd staat in de wedstrijd (“thuisspelend”) fluit, het team dat als tweede genoemd staat in de wedstrijd (“uitspelend”) telt). De spelregels die op de toernooien worden gebruikt zijn de officiële CMV spelregels van de Nevobo: Spelregels CMV (2019-2024). Let op! Op de spelregels geldt 1 belangrijke toevoeging: in onze regio wordt het bonuspunt uit niveau 5 (zie niveau 5 – spelregel 3) óók toegepast bij niveau 6!

Het toernooischema voor het seizoen 2023-2024 is als volgt:

Datum Vereniging
30 september 2023 VCO (Oegstgeest)
28 oktober 2023 Scarabee (Ter Aar)
11 november 2023 RVV (Katwijk)
25 november 2023 Novo (Noordwijk)
9 december 2023 Leython (Leiderdorp)
13 januari 2024 In Up Go (Roelofarendsveen)
3 februari 2024 nntb
9 maart 2024 Aspasia (Koudekerk a/d Rijn)
23 maart 2024 Castellum (Alphen a/d Rijn)
13 april 2024 VCS (Sassenheim)