Digitaal Wedstrijd Formulier (DWF)

DWF gebruik voor de wedstrijd

1. Ga naar dwf.volleybal.nl en log in
  2. Ga naar de betreffende wedstrijd en klik op ‘standaardteam ophalen’
  3. Controleer bij ‘Spelers’ of de juiste spelers van jouw team er correct in staan. Let op: van de aanvoerder is het rugnummer oranje en van de libero grijs
  4. Controleer bij ‘Begeleiding’ of de juiste coach van jouw team er in staat**
  5. Staan de juiste coach en/of spelers er niet in? Dan kun je spelers toevoegen en/of verwijderen door op ‘spelers beheren’ te klikken. Voeg dan de juiste spelers met rugnummer toe of verwijder de onjuist speler
  6. Kun je een speler niet vinden? Ga dan naar ‘spelers toevoegen’ en klik op ‘voeg een niet geregistreerde speler toe’. Op basis van naam en geboortedatum kun je de betreffende speler zoeken en alsnog toevoegen aan de wedstrijd
  7. Verlaat het scherm middels de knop ‘overzicht’. De gegevens van het team en begeleiding staan voor de betreffende wedstrijd correct ingesteld.

** Wanneer jouw coach geen relatienummer heeft (dus niet is aangemeld) bij de Nevobo, vul dan een van de spelers uit jouw team als coach toe.

DWF gebruik tijdens de wedstrijd/ rol scheidsrechters

Als scheidsrechter controleer je nu het DWF in plaats van het wedstrijdformulier. Om voldoende tijd te hebben om het DWF te controleren en waar nodig aan te vullen, verzoeken wij jullie dan ook om ruimschoots (30 minuten) voor aanvang van de wedstrijd aanwezig te zijn. Zo kunnen wedstrijden op tijd en zonder stress beginnen.

1. Ga via de tablet of je eigen telefoon naar dwf.volleybal.nl en log in
  2. Ga naar jouw wedstrijd en check of de teams zijn ingeladen:

– Zijn spelers ingeladen?

– Zijn de aanvoerders en eventueel de libero aangegeven?

– Zijn alle rugnummers ingevuld?

– Zijn de coaches ingevuld?

• 3. Indien bovenstaande informatie nog niet is ingevuld, laat dit de aanvoerders dan alsnog doen
  • 4. Controleer de spelerskaarten van alle spelers.
  • 5. Indien alles akkoord is, klik dan op het rondje onder de kolom ‘ID akkoord’. Een groen vinkje zal verschijnen.
  • 6. Check of jouw naam bij ‘Officials van deze wedstrijd’ is ingevoerd. Zo niet, voeg dan jouw naam toe als scheidsrechter.
  • 7. Check of de teller is ingevoerd. Indien een ouder of iemand zonder relatienummer telt, voer dan iemand uit het thuisspelende team in.
  • 8. Als alles is gecheckt en aangevinkt, laat je het formulier verder voor wat het is.

De wedstrijd kan worden gespeeld.

• 1. Na de wedstrijd, open je de wedstrijd weer op dwf.volleybal.nl
  • 2. Onderaan de pagina klik je op knop ‘Resultaat invoeren’