Start seizoen 2018-2019 – informatie

Beste VCO’er!
Het volleybalseizoen start weer en om er samen een sportief en leuk seizoen van te maken brengen we jullie graag op de hoogte van een aantal zaken. Deze informatie heb je ook gekregen in het rondje van het bestuur langs de trainingen begin september. Hierbij nog even op een rijtje:

Even voorstellen..
Het bestuur van aankomend seizoen bestaat uit:

Voorzitter Maarten van den Berg
Secretaris Patrick van Abswoude / Joni van Leeuwen
Penningmeester Patrick Herfst / Ellen Schlebusch
Competitie Coördinator Robin Kamphorst
Externe contacten Esther Leijte
Jeugdcoördinator We zijn op zoek naar een jeugdcoördinator

Volleybal is een teamsport!
Als je bij VCO speelt houd je rekening met elkaar en hebben we een aantal afspraken om het leuk te houden:

• Ga sportief met elkaar om. Heb respect voor je teamgenoten, tegenstanders en de mensen die bij de sport betrokken zijn zoals scheidsrechters, tellers en supporters. Iedereen doet dit vrijwillig.
    • Houd rekening met elkaars privacy en respecteer elkaars grenzen, loop bijv. niet zomaar een kleedkamer binnen.
    • Laat het op tijd aan je team en trainer of coach weten als je eens niet kan. Maak hier samen afspraken over.
    • Zorg voor goede, schone sportkleding en draag geen sieraden, dit kan blessures voorkomen.
    • Zorg goed voor het materiaal in de zaal en laat geen rotzooi achter.
    • We verwachten dat iedereen zijn steentje bijdraagt door te fluiten, tellen of helpen bij taken.
    • Als je moet fluiten of tellen, zorg dat je op tijd bent en weet wat je moet doen. Zorg zelf op tijd voor vervanging als je niet kan.
      De hele gedragscode staat op onze website en geldt voor spelers, ouders, supporters en gasten.

Iedereen draagt zijn steentje bij
We verwachten van ieder team en de ouders/verzorgers een actieve bijdrage aan onze vereniging. Daarom vragen we dit seizoen het volgende:
– Ieder team voert een aantal taken uit voor de vereniging. Dit is het VCO puntensysteem. Taken zijn bijvoorbeeld deelname aan een commissie, helpen met de organisatie van een toernooi, een functie in het bestuur of het geven van training.
– Ieder seniorenteam levert één commissielid voor de Technische Commissie.
– Bij de jeugdteams helpen de ouders met tellen, fluiten en het rijden naar wedstrijden. Er is één ouder die dit coördineert.

Meer informatie
Op deze website vind je meer informatie over de trainingen, reglementen, documenten, commissies en activiteiten. Volg ons ook via facebook!